Dia 12 - De Guiris Volum 2

Avui és un dia especial. Fa 29 anys els pares van ser pares per primer cop i ho havíem de celebrar. Li hem regalat un àlbum de fotos de tots a l'Eva perquè el miri quan ens trobi a faltar a Brisbane.

Hem acabat d'esmorzar i ja ens esperava el conductor de l'excursió guiri. Ens ha portat fins al port. Avui tocava visitar les illes Koh Phi Phi. El protocol ha estat idèntic al d'ahir: polsereta i explicació sobre l'itinerari. La única diferència que avui a part del café i les pastes ens han invitat a una pastilleta pel mareig. De seguida, ens han fet pujar al speed boat per començar el tour.

La primera parada ha sigut Maya Bay, la mítica platja de Tailandia, la que surt a la gran majoria de fotos de Internet. La platja és preciosa, i això que el dia tornava a estar ennuvolat. Un dels inconvenients de viatjar a Tailandia en època de monsons és que les platges (sobretot les del Mar Adamán) no llueixen tan: les pluges fan que les aigües no tinguin un color turquesa tan bonic i sovint el cel està ennuvolat.

És tan bonica que som moltes les persones que la volem visitar, tantes que acaba perdent molt (o tot) l'encant. He llegit a infinitat de blogs que la gent sent decepció quan visita Maya Beach. Jo és que sincerament ja sabia al que anava, no esperava trobar la platja paradísiaca que descobreix Leonardo Di Caprio a la peli de La Playa. Ara, és una llàstima que no es protegeixi d'alguna manera aquest espai tan bonic amb algun tipus de limitació.

Si recomano visitar Maya Beach? Si, si teniu la possibilitat de contractar una long tail boat que us porti a primera hora del matí i evitar així els speed boats plagats de turistes o fins i tot he llegit que hi ha gent que s'hi queda a dormir una nit així poden gaudir de la platja a primera hora i última hora, quan els turistes de tours d'un dia ja no hi són. En cas contrari, ho deixo a les vostres mans. La realitat és aquesta:

La següent parada ha estat la Monkey Island, una platja preciosa on hi viuen molts monos. La platja és bonica i els seus habitants més. Però s'ha convertit en una atracció molt turística a la que recomano no anar: si jo em vaig estressar veient la situació des del speed boat no em puc imaginar el que deuen sentir els monos sent perseguits i rodejats per centenars de turistes.

La següent activitat ha sigut molt xula: ens hem banyat a Pileh Lagoon, una badia amb entrada molt petita rodejada de penya-segats. Al tenir l'entrada tan petita, l'aigua és molt calmada convertint-la així en una piscina d'aigua blau-verda preciosa.

De passada vam veure la Víking Cave:

I per fi ha arribat l'activitat estrella: hem fet snorkel a la platja Sam Had. La gran majoria ens estrenàvem i ens ha encantat. La Chen ha descobert molts peixets de colors i eriçons de mar. Jo he tingut mala sort i m'han tocat unes ulleres defectuoses que hi entrava molta aigua però no passa res.

Desprès de fer snorkel havíem de recuperar forces. Hem anat a dinar a un restaurant de bufet lliure. Per acabar l'excursió ens han portat a la platja Khai Beach on cadascú ha fet el que li ha vingut més de gust: alguns snorkel, altres banyar-se i altres fer la croqueta a l'arena.

Quan hem arribat al hotel, hem hagut de trucar a la companyia de seguros. Des d'ahir a la tarda que a la Cris li han surtit granets per tot el cos. Ha vingut un metge súper agradable a visitar-la al hotel i resulta que els granets són fruit d'una reacció al·lèrgica a alguna bacteria de l'aigua. A la pobra li ha tocat punxada al cul. Estem molt contents amb  el tracte i l'atenció de Iati Seguros, no hem tingut de pagar res per avançat com et fan fer en moltes d'empreses i desprès feina rai per cobrar-ho.

A la nit hem sortit a sopar a fora i desprès l'Eva ens ha invitat a un gelat per celebrar el seu aniversari. Ens hem menjat el gelat i cap al llit que estem molt cansats! Bona nit...

* Per veure fotos xules del viatge seguiu a les xarxes socials a El viatge de La Lluna!

Entrades populars d'aquest blog

Londres. Dia 2: Notting Hill, Covent Garden i Highbury!

Organitzció i pressupost viatge a Nova York (octubre 2017)